Details
€ 14.945,- (Marge) / Vanaf € 295 p/m- Prijs € 14.945,-
- BTW verekenbaar Nee, marge auto
- Prijs per maand Vanaf € 295 p/m
- Merk Toyota
- Model Prius
- Kenteken 95-ZPX-1
-
Kilometerstand
129.500 km
- Brandstof Hybride
- Type 1.8 Plug-in Aspiration
- Kleur grijs
- Bekleding Leder
- Aantal zitplaatsen 5
- Deuren 4
- Bouwjaar 2013
- Bouwmaand Januari
- Carrosserievorm Hatchback
- Transmissie Automaat
- APK bij oplevering Ja
- Cilinderinhoud 1798 cc
- Aantal cilinders 4
- Gewicht 1400 kg
- Max. vermogen 99 pk
-
Wegenbelasting
- Min:€ 97,-
- Max:€ 110,-
-
Modelreeks
- Co2 emissie 49 g/km
- Emissie klasse 5
-
Energie label
A
- Nieuwprijs € 40.254,-
- Datum eerste uitgifte 21-01-2013
- Datum eerste toelating 21-01-2013
Garanties & zekerheden
- Onderhoudsgeschiedenis

- Kilometerstand is logisch verklaarbaar
- Gecontroleerd door de RDW
Laadvermogen: 440 kg GVW: 1.840 kg Afmetingen (LxBxH): 4480 x 1745 x 1490 cm Wielbasis: 270 cm Schade: schadevrij Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
De ANWB zegt over deze auto: "ondanks de bijzondere techniek, is de Prius minstens even betrouwbaar als andere Toyota's. Dat wil nogal wat zeggen. Er is bij de wegenwacht geen enkel typisch Prius-euvel bekend. Bij normaal onderhoud biedt een gebruikte Prius een probleemloze, zeer lange levensduur"!! De Prius is niet alleen heel erg zuinig (daarover later meer) maar ook bijzonder. Deze auto zit vol met bijzondere ontwerpdetails. Het straatbeeld in Nederland is al grijs genoeg, toch? Stap eens in, en verbaas u. Met bijzondere vormen en accenten, meerdere displays die de bestuurder stimuleren om zuiniger te rijden en natuurlijk het bekende, blauwe pookje dat elke Prius kenmerkt. De zit is prima in deze stekkerhybride. De bestuurder heeft dan ook niks te klagen. Het lichaam wordt aan de zijkant en in de rug goed ondersteund, ook bij wat sneller genomen bochten. Ook achterin zitten is in de Prius geen probleem. De beenruimte is riant en ook de hoofdruimte is ruim voldoende. Er zijn talloze menu's met heel veel cijfers, grafieken en andere informatie waarbij de bediening van alle functies voor zich spreken. Het samenspel tussen de brandstofmotor en elektromotor is perfect, je merkt nauwelijks dat de 1.8 benzinemotor aanslaat. Het mooiste is: zelfs als de batterij zo goed als leeg is, rijdt u ongemerkt nog veel elektrische kilometers. Bij weinig gas, als u stilstaat of het gas loslaat schakelt direct de benzinemotor uit. Mocht u in een ondeugende bui besluiten om de Prius Plug-in niet op te laden, dan haalt u evengoed een verbruik van zo'n 4,5 l/100 km (1 op 22). Hier komt de toewijding en ervaring van Toyota tot uiting. De Prius Plug-in is geen excuushybride, geen brandstofauto waar even snel een elektromotor bij gepropt is, maar een doorontwikkeld en doordacht concept. Als u maar vaak genoeg oplaadt, is zelfs een verbruik van 1 op 50 mogelijk. Een realistisch gemiddelde is 3,5 l/100 km (1 op 28,5) en om die score te halen hoeft u dus niet eens zó vaak op te laden. Het is ook goed om te weten dat de Prius verder gewoon fijn rijdt. Hij stuurt heel prettig, als u instuurt dan volgt de Prius verrassend enthousiast uw bevelen op.... Het stuurwiel geeft een prettige tegendruk en een goed gevoel van controle. De auto heeft een goede wegligging en biedt een aangenaam veercomfort. De gemonteerde trekhaak zorgt er ook nog eens voor dat u desgewenst uw fietsen zonder problemen achterop mee kunt nemen. De conclusie is duidelijk. De Prius Plug-in Hybrid is al-tijd zuinig, ook als de auto nooit wordt opgeladen. Deze auto draagt écht bij aan een lagere CO2-uitstoot, zonder dat de gebruiker daar zijn best voor hoeft te doen. En als hij dat wel doet, dan wordt hij beloond met een zeer laag verbruik. De techniek werkt verfijnd en aan alles is te merken dat Toyota jaren ervaring heeft met hybride-auto's. De Prius Plug-in ziet er onderscheidend uit en is een zeer prettig rijdende auto.