Details
€ 6.950,- (Marge) / Vanaf € 137 p/m- Prijs € 6.950,-
- BTW verekenbaar Nee, marge auto
- Prijs per maand Vanaf € 137 p/m
- Merk Toyota
- Model iQ
- Kenteken 38-KNV-9
-
Kilometerstand
57.697 km
- Brandstof Benzine
- Type 1.0 VVTi Black Edit.
- Kleur zwart
- Aantal zitplaatsen 4
- Deuren 2
- Bouwjaar 2010
- Bouwmaand Januari
- Carrosserievorm Coupe
- Transmissie Handgeschakeld
- APK bij oplevering Ja
- Cilinderinhoud 998 cc
- Aantal cilinders 3
- Gewicht 920 kg
- Max. vermogen 68 pk
-
Wegenbelasting
- Min:€ 79,-
- Max:€ 88,-
-
Modelreeks
- Aantal versnellingen 5
- Gemiddeld verbruik 4.3 / 100km
- Gemiddeld verbruik stad 4.9 / 100km
- Gemiddeld verbruik snelweg 3.9 / 100km
- Co2 emissie 99 g/km
- Emissie klasse 4
-
Energie label
A
- Nieuwprijs € 13.750,-
- Datum eerste uitgifte 06-01-2010
- Datum eerste toelating 06-01-2010
Garanties & zekerheden

- Beschermd tegen verborgen gebreken
- Bovag hulp bij klachten of geschillen
- Onderhoudsgeschiedenis

- Kilometerstand is logisch verklaarbaar
- Gecontroleerd door de RDW
Laadvermogen: 290 kg GVW: 1.210 kg Afmetingen (LxBxH): 299 x 1680 x 1500 cm Wielbasis: 200 cm Schade: schadevrij Aantal sleutels: 2 (1 handzender) Garantie: 20.000 km Garantie: 12 maanden Bovag garantie
Toyota heeft het bouwen van kleine auto's tot een kunst verheven. Deze kleine Toyota is niet het zoveelste budgetautootje, maar biedt, ondanks een lengte van minder dan drie meter, alle luxe, verfijning en veiligheid van een grote auto. In de tevredenheids top-100 scoort de iQ steevast hoge ogen. Al sinds de introductie van het model in 2008 staat de iQ altijd in de bovenste regionen van de lijst van meest betrouwbare auto's. In de loop der jaren is de driecilinder benzinemotor in deze auto steeds fijner gaan lopen. De auto is niet alleen (nog) stiller geworden, het verbruik is flink gedaald. Deze handgeschakelde iQ heeft nog geen 60.000 km gereden en verbruikt gemiddeld 1 op 23.4 (weliswaar met een milieubewuste bestuurder). De prestaties zijn ruim voldoende om mee te komen met de verkeersstroom. Wanneer het moet kan de iQ ook serieus opschieten. Dankzij de overvloedige ruimte (voorin), de fijne stoelen, de keurige uitrusting en het lage geluidsniveau heerst er rust in het interieur. Voor snel bochtenwerk leent de iQ zich juist prima. De iQ is veel breder dan andere kleintjes en dat maakt de auto als vanzelf stabiel. Bovendien hebben de standaard gemonteerde "all weather" Vredestein banden zich in alle seizoenen overtuigend bewezen. Dankzij de hoge mate van comfort leent de iQ zich veel beter voor het afleggen van lange afstanden dan andere kleintjes. Daarnaast heeft de iQ een geheim wapen in huis voor het gebruik in de stad: de kleinste draaicirkel ter wereld. Op het aller, aller, allerlaatste moment haalt de iQ een bocht die voor een andere auto onmogelijk is. De iQ stuurt niet alleen, maar "hoekt" desnoods. Ook in parkeergarages is de kleine draaicirkel een uitkomst. Het klassieke "draaien op de weg" lukt in de regel zonder steken. Het kunstje dat "iQ" heet gaat echter verder dan de rijeigenschappen. Ook de uitrusting en het afwerkingsniveau maken duidelijk dat dit niet zomaar een kleintje is. Niet alleen voor de hand liggende zaken zoals airconditioning, rondom airbags, en een uitgebreide anti-slip regeling (ABS, ESP en tractiecontrole) behoren tot de uitrusting. Dankzij de hoge mate van comfort leent de iQ zich veel beter voor het afleggen van lange afstanden dan andere kleine auto's. De verfijning zit ook in details die niet direct opvallen, maar het dagelijks leven wel veraangenamen. Denk daarbij aan een boordcomputer en audiobediening vanaf het stuurwiel. De klank van het audiosysteem is opmerkelijk goed voor een auto in deze klasse. De prachtige materialen bevestigen het comfortabele gevoel. Sterker nog: weinig andere auto's bieden zulke goede rijeigenschappen en veiligheid voor zo weinig geld. Het laatste kunstje van de iQ is te vinden in de ruimte. Een "manco" van andere kleine auto's is het feit dat die auto's ruimte bieden aan slechts twee personen. Afhankelijk van het postuur van de bestuurder biedt de iQ ruimte aan drie of vier personen. De iQ is bedoeld als tweepersoons auto met noodbankje achterin. In de regel is de achterbank echter opgeklapt, zodat een redelijke bagageruimte beschikbaar is. Daarnaast heeft de iQ zoveel extra ruimte vóór de bijrijdersstoel, dat deze verder naar voren kan worden geschoven dan de bestuurdersstoel. Vanaf dat moment is de beenruimte rechts achterin zeer acceptabel. Wie bijvoorbeeld in de file om zich heen kijkt, ziet dat het merendeel van de auto's door één of hoogstens twee personen wordt gebruikt. Het is dan niet slim om iedere dag heel veel extra ruimte mee te slepen voor die enkele keer dat er met meer dan twee personen wordt gereden. Het is logisch om de rollen om te draaien: altijd zuinig en schoon en voor de enkele keer dat het nodig is slimme extra ruimte. Mede dankzij deze "twee plus een"-opzet maakt de iQ zijn naam helemaal waar. Toyota heeft het bouwen van kleine auto's tot een kunst verheven door in een auto van nog geen drie meter verfijning, veiligheid en comfort van een grote auto te combineren. Van een kleine auto heeft de iQ alleen het lage verbruik en de ultieme wendbaarheid. = Bedrijfsinformatie = De getoonde prijs is inclusief poetskosten, tenaamstellingskosten, vloeistofcontrole en een geldige APK van minimaal 12 maanden. Hierbij is de wettelijke garantie van toepassing. Tevens bieden wij een afleverpakket aan tegen een meerprijs van € 895,-. Hierbij krijgt de auto een onderhoudsbeurt volgens schema en 12 maanden Bovag garantie.