Details
€ 6.445,- (Marge) / Vanaf € 127 p/m- Prijs € 6.445,-
- BTW verrekenbaar Nee, marge auto
- Prijs per maand Vanaf € 127 p/m
- Merk Fiat
- Model 500C
- Kenteken RJ-816-R
- Kilometerstand 154.184 km
- Brandstof Benzine
- Type 1.2 Lounge
- Kleur grijs
- Aantal zitplaatsen 4
- Deuren 3
- Bouwjaar 2010
- Bouwmaand November
- Carrosserievorm Hatchback
- Transmissie Handgeschakeld
- APK bij oplevering Ja
- Cilinderinhoud 1242 cc
- Aantal cilinders 4
- Max. trekgewicht 800 kg
- Gewicht 880 kg
- Max. vermogen 69 pk
-
Wegenbelasting
- Min:€ 79,-
- Max:€ 88,-
-
Modelreeks
- Aantal versnellingen 5
- Gemiddeld verbruik 5.1 / 100km
- Gemiddeld verbruik stad 6.4 / 100km
- Gemiddeld verbruik snelweg 4.3 / 100km
- Co2 emissie 119 g/km
- Emissie klasse 5
-
Energie label
B
- Nieuwprijs € 19.149,-
- Datum eerste uitgifte 25-11-2010
- Geïmporteerd 1
- Datum eerste toelating 06-12-2017
Laadvermogen: 440 kg GVW: 1.320 kg Afmetingen (LxBxH): 3546 x 1627 x 1488 cm Wielbasis: 230 cm Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Toen de oorspronkelijke Fiat 500 in 1957 op de markt kwam, was hij standaard voorzien van een roldakje. Ook deze "nuovo cinquecento" heeft in de 500C-uitvoering nu zo'n stoffen kapje. Het is heerlijke en goedkope vorm van cabriorijden gebleken. Het was 2007 toen in Fiat-stad Turijn de nieuwe 500 met veel bombarie aan de wereld werd getoond. Als nieuwste telg sloeg het kleine Fiatje in als een bom, hij leek dan ook als twee druppels water op zijn charmant gelijnde voorganger die Italië in de jaren '60 mobiel maakte. Maar critici hadden één kritiekpuntje: het stoffen roldak waarvan de oorspronkelijke 500 was voorzien schitterde bij zijn spirituele opvolger door afwezigheid. Dat hiaat werd al snel goed gemaakt met de introductie van deze 500C. Dit eigenwijze kleintje is een opvallende verschijning in een wereld die wordt beheerst door ingenieuze coupé-cabriolets. Bij de 500 blijven namelijk net als bij zijn opa de zijruitframes gewoon staan: alleen het middelste deel van de carrosserie maakt ruimte voor de zon. Maar in tegenstelling tot bij zijn voorganger hoef je je niet meer te bekommeren om het oprollen van het dak. Vandaag de dag neemt elektronica die taak van je over, wanneer je de knop bij de binnenspiegel indrukt vouwt het dakje zich achter de achterbank tezamen. Je kunt het dak van de 500 overigens in drie standen openen. Met de eerdergenoemde knop kun je het eerste deel tot 60 km/h openen à la schuifdak en als je de knop ingedrukt houdt, krijgen ook de achterpassagiers de zon op de bol. Tot slot kun je er ook voor kiezen om tevens het gedeelte met de glazen achterruit te laten verdwijnen. En als je dat doet, verdwijnt het idee dat dit slechts een semi-cabriolet is als sneeuw voor de zon. Waar je in moderne coupé-cabriolets namelijk verscholen zit achter enorme voorruitstijlen, zit je in dit 500'tje met je knar vol in de zon, terwijl de wind enthousiast door het interieur blaast. Het valt niet te ontkennen dat de 500C de belichaming is van 'la dolce vita', oftewel 'het zoete leven'. In de letterlijke zin van het woord overigens, want het schattige uiterlijk is mierzoet. Overigens zijn de uiterlijke verschillen met de gewone 500 klein, alleen is het dak iets hoger om de ruimte die het roldak inneemt een beetje te compenseren. En dat is prima gelukt, want ook met ruim 1,95 mtr. lengte zit je gewoon prima achter het stuur van de 500. Zelfs op het achterbankje kunnen niet al te lange volwassenen het best uithouden, met name de hoofdruimte is rianter dan je in het 3,55 korte karretje verwacht. Dat neemt niet weg dat je voorin natuurlijk het beste zit, op prettig stevige stoelen die voldoende zijdelingse steun bieden. Wat ergonomie betreft is het leuk gestylde interieur een topper. Het grote instrument recht voor je neus geeft alle benodigde info. Wat rijden betreft lijkt de 500C als twee druppels water op zijn gesloten broer. Om het gemis van het vaste dak te compenseren hebben de technici een stabilisatorstang tussen de achterwielen gemonteerd en een verbindingsbalk tussen de A-stijlen. De carrosseriestijfheid heeft er gevoelsmatig dan ook niet onder geleden en de 500C is dan ook goed voor 5 Euro NCAP-sterren. Wat opvalt is dat deze 500C lekker stil is, ook valt het met het windgeruis erg mee. In andere opzichten maakt het kleine 500'tje ook een heel volwassen indruk, want ondanks zijn korte wielbasis veert hij verrassend comfortabel en in bochten ligt hij rustig en solide op de weg. De besturing is plezierig zonder opvallend te zijn en de extra lichte City-stand is heerlijk bij het inparkeren. Daarnaast blijft het overhellen ook keurig binnen de perken. Kortom, een heerlijke auto voor een beschaafde prijs waarmee het heerlijk toeren is bij zonnig weer maar zeker ook prima rijden is op de snelweg. Kom daarom snel kijken bij deze mooie Fiat 500C en laat u overtuigen door een alleszeggende proefrit! = Bedrijfsinformatie = De getoonde prijs is inclusief poetskosten, tenaamstellingskosten, vloeistofcontrole en een geldige APK van minimaal 12 maanden. Hierbij is de wettelijke garantie van toepassing. Tevens bieden wij een afleverpakket aan tegen een meerprijs van € 895,-. Hierbij krijgt de auto een onderhoudsbeurt volgens schema en 12 maanden Bovag garantie.